Friday, November 18, 2011

Fruit Picking / Backpacking in Europe, Canada, OZ and NZ ??

Looking for first hand information on this:





It has just been suggested by a friend that we get away for a couple of months this year and go fruit picking / backpacking.





I know you can do this all year round in OZ and NZ, and that Canada has a long fruit picking season (ending around August); also France, Spain and Italy do this too.





But has anybody actually done this; does it pay; whats the work like?





The way i hear it is you get free accommodation, food, use of the facilities and either a daily rate or paid by the Kg. In return you work shifts in the fields / orchards picking fruit.





If you want to move on you can have the owner call ahead to other locations, and pre arrange work.





Some of the online guides are saying earning rates of £30-£60 per day; can this be right.





Looking for anybody thats actually dont this - Not second hand info.





.

Fruit Picking / Backpacking in Europe, Canada, OZ and NZ ??
I don't have first hand knowledge, but I live in cetral Europe and I know people who do and have done this so I can tell you what I know from this.





In Europe, fruit pickers tend to go from east to west, meaning from poorer countries to richer ones, usually not for travel but to make money. Accomodation is not ideal, and unless you have your own car, travelling around is a bit difficult, on top of which if you don't know the native language- or even if you do- you should expect people to scam you.





From what I've heard NZ, you can pick fruit and live ok there. The money you make pays for your living expenses but not the extra stuff (this seems to be true most places). Remember that this is work people in that country generally don't want to do, so it's not highly paid.





In the end, if you pick fruit, choose a place where everyday you go there, it amazes you. If you are bored after a week, then you've chosen the wrong place.
Reply:If you are of Asian appearance then the immigration authorities will get suspicious and assume you are an illegal immigrant and round you up and deport you.
Reply:Fruit picking is shite. Takes all day, its knackering and you see bugger all of the country. Save your money and go on holiday.


3 comments:

  1. شركة خدمات مكة
    شركة متعددة المجالات هدفها الأول تحقيق الراحة والرفاهية لجميع عملائها عن طريق تقديم خدمات متعددة جميعها في مكان واحد مما يعمل على توفير الوقت والمجهود لعملائها من خلال طاقم العمل المكون من خبراء في العديد من المجالات كذلك تحرص على تقديم أجود الخدمات في أسرع الأوقات بأقل التكاليف .
    شركة نظافة بمكة
    تقدم شركة خدمات مكة خدمات النظافة للأفراد والشركات عن طريق طاقم من العمالة المدربة على تنفيذ أدق الأعمال وأصعبها بأسرع وقت شركة نظافة بمكة تعمل داخل مكة والأمكان المحيطة بها حرصا من الشركة على توفير خدماتها لاكبر عدد من العملاء حرصا منها على راحتهم ورضائهم وذلك بأقل التكاليف المتاحة والممكنة .
    http://mascomid.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%A8%D9%85%D9%83%D8%A9/

    ReplyDelete
  2. شركة تنظيف مجالس بالمدينة المنورة
    0542742095 -0509178637
    تعبر المجالس من أساسيات أي منزل أو بيت في المملكة ويمكن لسكان المدينة المنورة التمتع بخدمة تنظيف المجالس بأسهل الطرق وفى مكانها من خلال شركة تنظيف مجالس بالمدينة المنورة

    حيث أن الشركة لديها آلات البخار العالية الجودة والتي يمكن من خلالها تنظيف بقع المجالس والأتربة التي غير لونها فقط من خلال الاتصال على أرقام هواتف الشركة سوف يصل طاقم فني من المتخصصين ويم التنظيف على الحال ومن أهم ما يميز الشركة هو المنظفات الخالية من المواد الكاوية والتي تعمل على إهلاك المجالس وتغيير في الأقمشة المبطنة لها كل ذلك مقابل أسعار مخفضة تقدمها الشركة حيث أن الشركة تهدف إلى تكوين قطاع كبير لها من العملاء على مستوى المملكة وأيضا وأمانه في التعامل
    http://www.elmadinaelmonawara.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%af%d9%8a%d9%86%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a9/

    ReplyDelete




  3. شركة تنظيف بالقطيف متخصصة في تنظيف الفلل والمنازل يمكن الاتصال على الشركة من خلال الرقم الموضح وسوف تحصل على خدمات تنظيف شاملة بأقل الأسعار مقابل خدمة عالية وجودة لا يمكن لأي من الشركات المنافسة على مستوى مناطق القطيف أن تضاهينا في الخدمة

    خدمات تنظيف من شركة تنظيف بالقطيف بأقل الأسعار
    تقوم شركة نظيف بالقطيف بتقديم خدمة تنظيف زجلي أرضيات للفل والمنازل من المعروف علميا أن التخلص من طبقة من الأرضيات لا يتم إلا بعد فترة حتى لا يتعرض البلاط إلى الضرر ولكن في حالة الاستخدام المتكرر مع عدم التنظيف الدوري فان ذلك يخلف نوع من الاصفرار في الأرضيات ولكن مع شركة تنظيف بالقطيف سوف تحصل على أرضيات لامعه لا عيوب بها مع تنظيف وجلي أرضيات بالبخار .
    تنظيف الكنب والسجاد بالبخار
    يتم التنظيف خلال وقت قير ويمكن استخدام المفروشات فور تنظيفها حيث أنها تكزن جافة تماما ولا تحتاج إلى دقائق للتهوية للتخلص من رائحة المنظف المستخدم في التنظيف تنظيف واجهات العمائر بأقل الأسعار ويمكن التواصل مع الشركة حالا للحصول على العروض
    للتواصل معانا على الرقم التالى
    0552744429
    او زيارة مواقعنا
    http://almthaly-dammam.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%b7%d9%8a%d9%81/

    لمزيد من خدماتنا

    شركة تنظيف بالجبيل
    شركة تنظيف بالاحساء


    ReplyDelete